وبلاگ شخصی فرهاد کریم خانی -کارمند بانک رفاه کارگران

وبلاگ شخصی فرهاد کریم خانی -کارمند بانک رفاه کارگران

وبلاگ شخصی فرهاد کریم خانی -کارمند بانک رفاه کارگران

وبلاگ شخصی فرهاد کریم خانی -کارمند بانک رفاه کارگران

به میزبانی بانک رفاه برگزار شد/ دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با پولشویی نظام بانکی

دوزادهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با پولشویی نظام بانکی ششم اردیبهشت ماه سالجاری با حضور آقایان فرشید فرخ نژاد عضو هیات مدیره بانک رفاه کارگران، احمدآبادی رئیس واحد اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت امور اقتصاد و دارایی (FIU) ، مظفری معاون اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی ج.ا.ا و مسئولان ادارات مبارزه با پولشویی بانک های دولتی و خصوصی در مجموعه آموزشی،‌ رفاهی ولنجک برگزار شد.
عضو هیات مدیره بانک رفاه در سخنانی با تبیین نقش حساس و جایگاه خطیر حوزه مبارزه با پولشویی در نظام بانکی اظهار داشت: پولشویی مصداق یک جرم سازمان یافته در دنیا است و امروزه کسی در مبانی آن تردید ندارد.
آقای فرخ نژاد با بیان اینکه بانک ها عمدتا ًاولین مقصد برای تطهیر پول توسط تبهکاران هستند، اظهار داشت بانک ها در هر سه مرحله جایگذاری، لایه گذاری و ادغام پول کثیف مقصد پولشویان است و این خود دلیل بر حساسیت جایگاه بانک و همچنین حوزه مبارزه با پولشویی آن است.
وی در ادامه با تشریح شرایط منطقه ای و موقعیت استراتژیک ایران در زمینه ترانزیت مواد مخدر گفت: مسئولیت نظام و به تبع آن نظام بانکی بسیار خطیر و حساس است. باید مراقب باشیم این امر به دستاویزی برای تحت فشار قرار دادن کشورمان تبدیل نشود.
آقای فرخ نژاد در ادامه با اشاره به وجود موسسات مالی و اعتباری متعدد فاقد مجوز اظهار داشت: این مسئله نیز باعث تشدید حساسیت جرم پولشویی در کشور شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.