وبلاگ شخصی فرهاد کریم خانی -کارمند بانک رفاه کارگران

وبلاگ شخصی فرهاد کریم خانی -کارمند بانک رفاه کارگران

وبلاگ شخصی فرهاد کریم خانی -کارمند بانک رفاه کارگران

وبلاگ شخصی فرهاد کریم خانی -کارمند بانک رفاه کارگران

توسط مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی انجام شد: انتشار یک شایعه «منتشر نشده»!



مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی یک شایعه«منتشر نشده»مبنی بر اخذ کارمزد ۹ درصدی از تراکنش های بانکی دستگاه های کارت خوان(POS) مربوط به اصناف را تکذیب کرد است. محمد بیگی درباره  شایعه مبنی بر اخذ کارمزد 9 درصدی از تراکنش بانکی دستگاه های کارت خوان(POS) مربوط به اصناف  تصریح می کند: از طرف بانک مرکزی و نظام بانکی، هیچ تغییری در کارمزد تراکنش های خرید پایانه های فروشگاهی برای مشتریان و دارندگان دستگاه های کارت خوان نداشتیم.
این مقام مسئول در بانک مرکزی بدون آنکه به صحت و سقم این شایعه فکر کند می افزاید:« احتمال دارد کسر کارمزد مربوط به موارد دیگری باشد.»
این گفته وی نشان می دهد وی با ساختار شبکه کارتخوان عملا  آشنا نیست چرا که بدون هماهنگی با شاپرک امکان کسر یا اضافه شدن هر مبلغی تحت هر نامی(چه کار مزد و چه غیر کارمزد) امکانپذیر نیست. و طبعا شاپرک تغییراتی را که روی شبکه پرداخت صورت می دهد بدون هماهنگی با بانک مرکزی و بالاخص اداره نظامهای پرداخت  انجام نمی دهد. و اساسا ماموریت این اداره در راستای مسائل مربوط به پرداخت است.
منظور از شاپرک مجموعه شبکه پرداخت اعن از شرکتهای پرداخت و شرکت شاپرک است.
 خبرگزاری رسمی دولت البته ظاهر داستان را جذاب تر می کند و می نویسد، پیش از این در تابستان سال گذشته نیز در فضای مجازی دریافت 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از تراکنش های بانکی دستگاه های کارت خوان در اختیار اصناف و کسبه منتشر شده بود که سازمان امور مالیاتی آن را تکذیب و تاکید کرد که در صورتی که در این زمینه قانونی وضع شود، اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حتی اگر این 9 درصد قانونی شود بدون هماهنگی با شاپرک و ایجاد تغییرات نرم افزاری در شبکه کارتخوان امکان کسر مقدور نخواهد بود.
سوال اینجاست که چرا یک خبرنگار از خبرگزاری رسمی دولت با همکاری دانسته یا ندانسته یک مقام مسئول در بانک مرکزی عملا شایعه  وجود نداشته ای را که جامعه اصناف بدان حساسیت خاصی دارد در وضعیت فعلی که دولت نیاز به آرامش دارد منتشر می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.